Під електронною
комерцією будемо розуміти сукупність дій підприємства щодо використання
електронних технологій з метою підвищення ефективності здійснюваних ним
бізнес-процесів, пов’язаних з обміном товарами, послугами й інформацією.
Найбільш розповсюдженою
є класифікація систем електронної комерції за учасниками, що вступають в
електронні взаємовідносини. Ця класифікаційна ознака зазначена у роботах В. В.
Царьова, А. О. Контарович, А. М. Кармінського, Д. Коз’є, Л.С.
Климчені, А. В. Юрасова та інших [1; 2;
3; 5; 6].
Так, в
залежності від учасників електронних взаємовідносин виділяють такі системи
електронної комерції:
бізнес-бізнесу
(B2B);
бізнес-споживачу
(B2C);
споживач-бізнесу (C2B);
споживач-споживачу (C2C);
державні
організації-споживачу (G2C);
державні
організації-бізнесу (G2B);
бізнес-державним
організаціям(B2G) тощо.
Класифікація
електронної комерції за учасниками електронних відносин дозволяє виділити
основних суб’єктів електронної комерції, що можуть бути зацікавлені у її
використанні. Таким чином, ними можуть бути підприємства (business, B),
споживачі (customer, C),
органи державної влади (government, G).
Джерело: http://www.rusnauka.com/15_APSN_2010/Economics/67463.doc.htm |