4.6. Характеристика систем організації групової роботи (groupware). - Тема 4. - Комп’ютерні технології в юридичній діяльності - Каталог статей - Навчальні матеріали
Чт
08.12.2016
15:18
Категорії розділу
Тема 1. [47]
Характеристика сучасних юридичних інформаційних систем і технологій
Тема 2. [17]
Інформаційне забезпечення юридичної інформаційної системи
Тема 3. [13]
Технології захисту інформації
Тема 4. [9]
Системи автоматизації ділових процесів та управління документами. Електронна комерція
Тема 5. [7]
Інтелектуальні інформаційні системи в юридичній діяльності
Тема 6. [8]
Правові інформаційно-пошукові системи
Тема 7. [9]
Інформаційні системи законодавчих органів
Тема 8. [8]
Інформаційні системи Міністерства юстиції України
Тема 9. [14]
Інформаційні системи органів судової влади, прокуратури, судової експертизи
Тема 10. [13]
Інформаційні системи Міністерства внутрішніх справ України
Пошук по сайту
Друзі сайту
  • Курсові,практичні,реферати майже на шару
  • Практичні,контрольні,дипломи задарма
  • Створити сайт
  • Класичний приватний університет
  • Сайт группи ЗІ-107
  • Економіко-правничий коледж ЗНУ

  • вологість:

    тиск:

    вітер:

    вологість:

    тиск:

    вітер:

    вологість:

    тиск:

    вітер:

    Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Форма входу
    Навчальні матеріали
    Головна » Статті » Комп’ютерні технології в юридичній діяльності » Тема 4.

    4.6. Характеристика систем організації групової роботи (groupware).
    Програмне забезпечення спільної роботи (англ. collaborative software, groupware, workgroup support systems, group support systems) - програмне забезпечення, створене з метою підтримки взаємодії між людьми, спільно працюють над вирішенням спільних завдань. Так як усталеного російськомовного терміну поки немає, часто використовується один з англомовних без перекладу.
    ПО спільної роботи - це область, в значній мірі перекриваються з областю комп'ютерно-забезпеченої спільної роботи (англ. computer-supported cooperative work (CSCW). Часто вважається, що ці області еквівалентні. З іншого боку, ПО спільної роботи - це частина CSCW, оскільки CSCW спрямована на те, «як спільна робота і її координація можуть бути забезпечені за допомогою комп'ютерів» [1]. Програмні системи, такі як електронна пошта, календарі, текстовий чат, вікі, корпоративні закладки відносяться до цієї категорії.

    Передбачається, що до цього типу програмного забезпечення застосуємо закон Меткалфа - чим більше людей використовують що-небудь, тим ціннішим воно стає. У той час, як більш загальний термін соціальне ПО застосовується до всіх систем, що використовуються в тому числі і поза робочого місця (сервіси блогів, соціальні мережі, сервіси онлайн побачень), використання ПО спільної роботи створює робочу середу спільної роботи.

    Робоче середовище спільної роботи забезпечує підтримку як індивідуальної, так і групової роботи людей, викликаючи таким чином поява нового класу професіоналів - е-професіоналів, які можуть працювати спільно незалежно від їх географічного розташування. Нарешті, ПО спільної роботи пов'язане з поняттям систем спільної роботи, під якими розуміється будь-яка з форм людської організації, що виникає щоразу, коли має місце співпраця та спільна робота, формальна або неформальна, навмисно або ненавмисно. Оскільки ПО спільної роботи відноситься до технологічних елементів CSCW, системи спільної роботи стають корисним аналітичним інструментом у вивченні поведінкових і організаційних параметрів, пов'язаних з більш широкою сферою CSCW.

    Можна зустріти кілька різних визначень спільної роботи (англ. - collaboration) у застосуванні до інформаційних технологій. Деякі з них виправдані, інші ж настільки великі, що починають втрачати будь-який сенс. Для того щоб бути впевненим що обрані технології підходять для конкретних потреб, необхідно розуміти відмінності в способах взаємодії людей один з одним.
    Є три основні шляхи, по яких здійснюється взаємодія між людьми: діалог, здійснення угоди та співробітництво.
    Діалог - це обмін інформацією між одним або кількома учасниками, основна мета якого полягає у з'ясуванні їх позицій і встановленні взаємин. Відбувається вільний обмін інформацією без будь-яких обмежень. Для підтримки діалогу цілком підходять звичайні комунікаційні технології, такі як телефон, миттєві повідомлення та електронна пошта.
    Укладення угоди передбачає обмін якимись сутностями, і ця процедура зазвичай проводиться за добре певними правилами і передбачає зміну відносин між учасниками. Наприклад, один з учасників угоди обмінює гроші на товари і стає покупцем. Новий статус учасників операції та обмінюваних сутностей потрібно зберегти в будь-якому надійному сховищі. Такі операції добре обслуговуються системами управління транзакціями.
    Співпраця полягає в тому, що його учасники обмінюються якимись загальними сутностями (на противагу угоді, коли предмет обміну належить лише одному учаснику). Як приклад можна привести просування нової ідеї, створення нової конструкції, досягнення спільних цілей. При цьому самі сутності досить розпливчасті і невизначені. Таким чином, технології для забезпечення спільної роботи теж повинні бути достатньо гнучкими. Вони повинні включати в себе управління документами, кошти для ведення обговорень з можливістю сортування за темами, можливість відновити історію внесених змін та багато іншого.
    Groupware можна розділити на три категорії за рівнем забезпечуваного взаємодії - засоби зв'язку, засоби для організації конференцій і засоби управління.
    Електронні засоби зв'язку використовуються для пересилання повідомлень, файлів, даних або документів між людьми і, таким чином, сприяють обміну інформацією. Наприклад:
    електронна пошта
    факс
    голосова пошта
    веб-публікації
    Електронні конференції теж сприяють обміну інформацією, але в інтерактивній формі:
    Телефонні конференції
    Відео-(і аудіо-) конференції - обмін відео та аудіо за допомогою комп'ютерних мереж
    Інтернет-форуми
    Чати
    Засоби керування діяльністю групи:
    електронні календарі - складання щоденників, автоматичні нагадування
    системи управління проектами - складання розкладів робіт, відстеження його виконання, наочне відображення стану проекту по мірі його виконання
    управління документообігом
    бази знань - збір, сортування, зберігання та організація доступу до різних форм інформації
    Groupware може бути звичайною програмою для персонального комп'ютера, а може використовувати веб-технології, наприклад wiki.

    Джерело: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B5_%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%81
    Категорія: Тема 4. | Додав: Каринка (15.12.2011)
    Переглядів: 749 | Теги: групова робота, groupware, характеристика групової роботи | Рейтинг: 0.0/0