Інформаційно-аналітичний комплекс "Вибори" — для автоматизації
опрацювання даних про вибори в частині оперативної реєстрації кандидатів і
відомостей про них, їхні програми; обліку та аналізу результатів виборів, а
також зв’язку з регіонами для приймання результатів голосування за допомогою
засобів електронної пошти.
У складі СІАЗ формується
інтегрована база даних (підсистема інформаційного забезпечення), яка вже зараз
забезпечує необхідною інформацією з наявних електронних фондів юридичної,
соціально-економічної та іншої інформації, у тому числі:
• відомчих нормативних
актів;
• зарубіжного
законодавства;
• каталогів літератури;
• фондів інформаційних
агентств світу;
• стенограм засідань
Верховної Ради України, інших зібрань,обговорень;
• пропозицій до
законопроектів;
• результатів голосувань;
• програм народних
депутатів, партій;
• статистичних даних
міністерств, відомств, соціологічних досліджень;
• звернень, скарг і
пропозицій громадян, організацій та інших масивів даних, що містять проблемні
питання, наявні в державі і суспільстві.
Інтегрована база даних
надає можливість отримувати різноманітні аналітичні довідки з інформаційних
об'єктів "Сесія", "Законопроект", "Закони та
підзаконні акти", "Депутат", "Політичні групи та
фракції", "Органи влади" та ін.
Підсистеми технічного,
системного, мережевого комп'ютерного програмного забезпечення орієнтовані на
доведення до користувачів інформації з інтегрованої бази даних за різними
технологіями:
• на локальні ПЕОМ у
вигляді протоколів поновлення;
• з використанням
локальної мережі та мережі Інтер-нет;
• на компакт-дисках;
• електронною поштою у
вигляді окремих файлів чи протоколів.
Головним завданням
комп'ютерних сітьових технологій нині є вирішення проблеми забезпечення
можливості доступу до різноманітних ресурсів комп'ютерної мережі — масивів
даних, пристроїв друку, електронної пошти, прикладних систем і т. ін.,
незалежно від фізичного місцезнаходження користувача. Передбачається, що це
завдання стане ще гострішим у зв'язку з активним розширенням спектра
електронних комп'ютерних сітьових послуг, які пропонуються різними
організаціями.
Комп'ютерна мережа СІАЗ
має доступ до глобальної мережі Інтернет, яка швидко набуває популярності та
може використовуватись як для збирання різноманітної інформації, так і для
надання послуг. Ця "інформаційна супер-магістраль" забезпечує доступ
до інформаційних ресурсів та надає можливість користувачам спілкуватися,
співпрацювати.
Доступ до інформації
надається з автоматизованих робочих місць (комп'ютерів) секретаріатів
постійних комітетів, фракцій, груп та підрозділів Верховної Ради. Інтеграція
комп'ютерної мережі СІАЗ у світовий інформаційний простір, крім суто
інформаційного, має істотне політичне та економічне значення для України. СІАЗ
робить свій внесок у розвиток мережі Інтернет в Україні, використовуючи різні
засоби для збирання та розповсюдження інформації. Ці засоби надають інформацію
про послуги та ресурси, доступні на WWW-сервері Верховної Ради України, а
також доступ до ресурсів в інших місцях розташування.
Бази даних підсистеми
"Законопроект" — повнотекстові бази ієрархічної структури (побудовані
за методом гіперсис-тем права), які за допомогою технології ведення
"Електронного інформаційного бюлетеня" забезпечують доступ користувача
до еталонної бази "Закони та підзаконні акти України".
Інформаційно-аналітичні
комплекси підсистеми "Законопроект" забезпечують опрацювання
проектів законів України та постанов Верховної Ради України на всіх стадіях
проходження їх від початкового тексту до остаточної редакції, прийняття і
належного оформлення.
Реєстрація та контроль
проходження законопроектів Верховної Ради України. Ця підсистема призначена для
автоматизації робіт з реєстрації та контролю проходження законопроектів у
Верховній Раді України з відстеженням відповідності регламенту та порядку
денного.
Вся робота із системою
виконується на основі елементів меню. Елементи меню (опції) забезпечують
виконання окремих функцій системи у вікнах перегляду або заповнення
інформації у вигляді таблиць.
Вся інформація системи
поділена на групи за допомогою кольорової селекції, що дає користувачу
можливість швидко орієнтуватись у великих обсягах даних.
Важливим є розроблення
різноманітних кодифікаторів для заведення інформації, що дає змогу одержувати
статистичну інформацію та довідки у різних варіантах в оперативному режимі.
Застосовано принцип
орієнтації на користувача: є система контекстово залежної допомоги для роботи
із системою та екрани перегляду інформації у зручній ергономічній формі.
Система дає змогу:
• реєструвати
законопроекти зі здійсненням вхідного контролю за типами документів;
• вести перелік
запланованих законопроектів;
• зв'язувати
зареєстровані законопроекти із законопроектами з переліку запланованих;
• проводити контроль за
законопроектом на всіх етапах його проходження з відстеженням за регламентними
термінами виконання кожної операції;
• вести загальносистемні
та локальні довідники системи;
• динамічно
перебудовувати маршрути та технологічний регламент проходження законопроектів;
• здійснювати пошук
законопроектів (або переліку їх) за різноманітними критеріями та умовами
пошуку, задат ними користувачем;
• впорядковувати за
бажаними критеріями картотеки законопроектів;
• робити довільні вибірки
з виведенням їх на зовнішні носії (текстовий файл, друкуючий пристрій);
• складати регламентні
звіти про стан проходження законопроектів у підрозділах, виконавців на
будь-яку дату;
• одержувати статистичні
дані про розгляд законопроектів;
• зберігати в архіві
картотеки законопроектів з можливостями пошуку та впорядкування;
• робити дзеркальні копії
інформаційної бази на зовнішні носії інформації та забезпечувати її
відновлення в аварійних випадках;
• працювати з широким
набором сервісних функцій (календар, записна книжка, калькулятор).
Користувачами комплексу є
народні депутати України, їхні помічники та апарат комітетів Верховної Ради
України.
Розробники законопроектів
інших підрозділів використовують інформаційний програмний комплекс
"Законотворень" для підготовки законопроектів, порівняльних таблиць
(формування, коригування, порівняння, аналізу) з метою розгляду та обговорення
їх на пленарних засіданнях. Комплекс дає змогу:
• отримати з бази даних
(БД) текст будь-якого проекту ^закону, який готується до обговорення та прийняття,
і необхідну добірку нормативних актів, чинних нині;
• вивільнити провідних
фахівців-юристів від рутинної роботи — пошуку необхідних нормативних актів та
упорядкування численних зауважень та пропозицій, що надходять до конкретних
проектів документів;
• підвищити швидкість та
якість підготовки порівняльних таблиць до другого читання законів;
• швидко отримати
остаточну редакцію закону з урахуванням всіх зауважень та пропозицій,
висловлених при його обговоренні;
• накопичувати дані про
участь депутатів в обговоренні законопроектів та видавати довідки про міру
врахування тієї чи іншої пропозиції народного депутата в остаточній редакції
закону.
У процесі роботи комплекс
використовує такі автоматизовані функції:
• підготовку тексту
проекту закону;
• автоматичну
структуризацію тексту;
• завантаження
структурованого тексту проекту закону в БД;
• введення та
завантаження в БД автоматично упорядкованого масиву зауважень до проекту
закону та висновків комісій;
• постатейний розгляд
проекту закону з аналізом та врахуванням всіх пропозицій і зауважень, що
надійшли до будь-якої статті;
« розгляд альтернативних
варіантів одного і того ж закону та встановлення співвідношень між текстами;
• формування та
друкування порівняльних таблиць до одного і того ж проекту та таблиць
співвідношень до альтернативних проектів для розгляду в комісіях та робочих
групах;
• формування та
друкування тексту остаточної редакції.
Вхідною інформацією є
проект закону, який вноситься на розгляд Верховної Ради України, а також тексти
альтернативних проектів.
Вихідною інформацією є
порівняльні таблиці, таблиці співвідношень та текст остаточної редакції закону,
прийнятого на сесії Верховної Ради України. Це дає можливість швидко, якісно й
ефективно готувати законопроекти для розгляду на сесії Верховної Ради України,
подавати інформацію в унаочненій формі (порівняльні таблиці), користуватися
базою чинних законів, створювати таблиці змін і доповнень порівняно з іншими
текстами законів.
Структурування композиції
тексту проекту та його розмітка полегшують подальшу роботу зі внесення
зауважень та коригування проекту на всіх етапах розгляду. Користувачеві
надається можливість переглянути на екрані ПЕОМ та роздрукувати порівняльну
таблицю і таблицю зауважень до всього тексту та окремих частин, остаточну
редакцію, таблиці співвідношень у двох варіантах (для двох або кількох
законопроектів).
Джерело: http://buklib.net/component/option,com_jbook/task,view/Itemid,99999999/catid,252/id,11044/ |