Інформаційна система органів
прокуратури у цілому має забезпечувати виконання таких завдань:
- розслідування постійно зростаючої кількості кримінальних справ (аналіз
великої кількості аналогічних злочинів, груп осіб і т. ін.);
- підвищення інтенсивності нагляду за законністю в органах внутрішніх справ та
інших органах, які ведуть боротьбу зі злочинністю та іншими правопорушеннями і
розслідують діяння, що містять ознаки злочину;
- нагляд за судовими постановами з кримінальних, цивільних і господарських
справ;
- проведення систематичних перевірок великого обсягу нормативного матеріалу, що
видається органами влади і управління.
Виходячи з цього, можна визначити
такі задачі автоматизації:
- ведення слідства, облікових даних на звинувачуваних, підозрюваних, свідків,
даних про проведення експертиз, відомостей про передачу матеріалів до суду і
результати розгляду справ у суді;
- ведення матеріалів про інциденти, кримінальні справи;
- контроль за термінами слідства і термінами утримання під вартою;
- ведення бази даних кореспонденції, що надходить;
- контроль виконання скарг, заяв і окремих доручень;
- ведення бази даних вихідної кореспонденції;
- реєстрація і систематизація даних про осіб, які звертаються в прокуратуру, а
також про осіб, які є предметом її розгляду.
Зокрема, база даних з карного правосуддя має
містити:
- деталі всіх зареєстрованих злочинів, дані про осіб, яких звинувачено у
злочинах, і наступні рішення про судові переслідування, вжиття або невжиття
заходів;
- деталі справ, що знаходяться в судах, із взаємними посиланнями на злочини та
осіб, що проходять по справах;
- деталі справ, одержаних прокурорами, з інформацією про зміни в деталях
обвинувачення і рішеннями про те, чи слід почи-нати розслідування та про час,
необхідний для підготовки справи до слухання у суді;
- рішення, прийняті судами з кожної справи (для кожного злочину та
звинувачуваного) зі встановленими взаємозв’язками;
- дані про ув’язнених (щойно заарештованих і кількість осіб, що утримуються) і
звільнення до/після суду;
- дані про терміни покарання для засуджених і фактичний час, проведений ними під
вартою;
- рішення судів про умовне звільнення;
- реакцію установ, відповідальних за умовний осуд і суспільні роботи (зроблені
рекомендації, взяті до уваги чинники і т. ін.);
- дані про осіб, які відбувають термін покарання;
- дані про притягнення до суспільних робіт, про порушення, що мали місце і т.
ін., а також інформацію про кількість поточних справ;
- дані про виплати, накладення судами штрафів і відшкодувань;
- дані про апеляції щодо перегляду судових рішень і вжитих у зв’язку з цим
заходів.
Архів кримінальних справ має містити:
-відомості про зареєстрованих небезпечних злочинців та їх засудження;
-деталі злочинів і вироків;
-деталі місць вчинення злочинів, про служби, що виконали арешти, і суд, який
виніс вирок;
-деталі інших злочинів, які було взято до уваги;
-в деяких випадках, деталі поводження злочинців.
У такій системі може бути
і ряд реєстрів, які не мають безпосереднього відношення до кримінальної справи:
- викрадених транспортних засобів;
- осіб, які зниклі безвісті;
- нерозкритих злочинів;
- викраденої власності (крім транспортних засобів);
- наркоманів;
- незапитаної власності;
- розшукуваних злочинців.
На різних рівнях
прокуратури щойно наведені задачі вирішуються за допомогою сукупності
інформаційних систем, типовий перелік яких можна сформувати наступним чином.
ІС міських (районних)
прокуратур:
1)нагляду за виконанням законів під час проведення попереднього слідства і
дізнання:
- нагляду за розглядом заяв і повідомлень про заподіяні злочини;
- нагляду за обґрунтованістю відмов у порушенні карної справи;
- нагляду за виконанням законів при проведенні попереднього слідства і
дізнання;
- оброблення даних про роботу прокурора з нагляду за слідством і дізнанням;
2)оброблення даних про демографію, економіку, культуру та побут («Соціальна
статистика»);
3)нагляду за законністю судових постанов за карними справами («Судовий
нагляд»);
4)нагляду за виконанням законів стосовно неповнолітніх («Неповнолітні»);
5)оброблення даних про скарги («Скарга»);
6)оброблення інформації, що проходить через канцелярію прокуратури
(«Канцелярія»).
В обласних прокуратурах
створюються такі ІС:
1)нагляду за виконанням законів під час проведення слідства і дізнання:
- оброблення інформації по карних справах з продовженими строками слідства або
утримання під вартою («Строки»);
- оброблення інформації по карних справах щодо злочинів, заподіяних злочинними
угрупуваннями («Організована злочинність»);
- оброблення інформації про демографію, економіку, культуру та побут
(«Соціальна статистика»);
2)нагляду за законністю судових постанов з карних справ;
3)організаційного забезпечення, статистики та контролю:
- оброблення даних про виконання плану та позапланових завдань («План»);
- оброблення даних про виконання рішень колегії та оперативних нарад
(«Рішення»);
- оброблення даних про документи, виконання яких узято на контроль
(«Документ»);
- оброблення даних про листи, скарги та заяви громадян, які взято на контроль
(«Скарга»);
- оброблення даних про публікації у пресі («Публікація»);
- оброблення даних про контрольні перевірки («Перевірка»);
4)оброблення даних про кадровий склад органів прокуратури:
- персонального обліку кадрів («Кадри»);
- контролю за своєчасним атестуванням співробітників прокуратури і реалізації
результатів їх проведення («Атестація»);
- контролю за своєчасним присвоєнням класних чинів («Класність»);
- оброблення статистичної інформації про рух кадрів в органах прокуратури;
6)оброблення статистичної інформації органів прокуратури.
ІС забезпечення
розслідування злочинів:
1)інформаційного забезпечення розслідування карних справ про масові безпорядки
на міжнаціональній основі;
2)інформаційного забезпечення розслідування порушень правил безпеки руху на
залізничному транспорті;
3)інформаційного забезпечення розслідування порушень правил безпеки руху на
морському транспорті;
4)інформаційного забезпечення розслідування навмисних злочинів, заподіяних:
- на сексуальному підґрунті;
- з розбійними нападами на житло;
- з метою заволодіння автотранспортом;
- розслідування навмисних вбивств, які мають схожі криміналістичні
характеристики.
Завдяки локальним
комп’ютерним мережам в органах прокуратури України вже стало можливим
використання:
- мережного варіанта комп’ютерної правової бібліотеки «ЗАКОН» інформаційно-аналітичного
центру «Ліга»;
- мережного варіанта комп’ютерної інформаційно-пошукової правової бази
«ЗАКОНОДАВСТВО» Секретаріату Верховної Ради України;
- мережного варіанта оброблення статистичної звітності;
- мережного варіанта оброблення карток по скаргах;
- мережного варіанта пакета прикладних бухгалтерських програм «1С-Бухгалтерія»;
- мережного варіанта документообігу міжнародно-правового управління (у
Генеральній прокуратурі України).
Впровадження в експлуатацію
систем електронного модемного зв’язку надало можливість вирішити такі прикладні
задачі:
- щотижневе оновлення даних комп’ютерної інформаційно-пошукової правової бази
«ЗАКОНОДАВСТВО» у прокуратурах обласного рівня;
- збирання даних місячної статистичної звітності в органах прокуратури;
- обмін інформаційними посилками з прокуратурами обласного рівня;
- обмін інформаційними посилками з центральними органами влади України.
Джерело: http://litr.at.ua/load/0-0-0-89-20 |