Сб
20.04.2024
00:14
Категорії розділу
Тема 1. [47]
Характеристика сучасних юридичних інформаційних систем і технологій
Тема 2. [17]
Інформаційне забезпечення юридичної інформаційної системи
Тема 3. [13]
Технології захисту інформації
Тема 4. [9]
Системи автоматизації ділових процесів та управління документами. Електронна комерція
Тема 5. [7]
Інтелектуальні інформаційні системи в юридичній діяльності
Тема 6. [8]
Правові інформаційно-пошукові системи
Тема 7. [9]
Інформаційні системи законодавчих органів
Тема 8. [8]
Інформаційні системи Міністерства юстиції України
Тема 9. [14]
Інформаційні системи органів судової влади, прокуратури, судової експертизи
Тема 10. [13]
Інформаційні системи Міністерства внутрішніх справ України
Пошук по сайту
Друзі сайту
  • Курсові,практичні,реферати майже на шару
  • Практичні,контрольні,дипломи задарма
  • Створити сайт

  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Форма входу
    Навчальні матеріали
    Головна » Статті » Комп’ютерні технології в юридичній діяльності » Тема 1.

    1.36. Поняття і класифікація порталів.
    Інтернет-портал (від англ. portal «головний вхід; ворота») (або портал, інформаційний портал) — сайт, що надає користувачеві Інтернету різні інтерактивні сервіси (Інтернет-сервіси), які працюють у рамках єдиного сайту.

    Також портали функціонують як точки доступу до інформації у Інтернеті або сайти, що допомагають користувачам у пошуку потрібної інформації через Інтернет. Такі портали представляють інформацію з різних джерел або тем об'єднаним способом і також називають навігаційними сайтами.
    Всі портали виконують функції пошуку, а також, надають Інтернет-сервіси, наприклад: електронна пошта, стрічка новин тощо.

    Ідея роботи порталу — створення або представлення критичної (найбільшої) маси Інтернет-сервісів, якими б можна було залучити до себе таку кількість користувачів-відвідувачів, яка буде постійно поповнюватися та збільшуватися.

    Інтенсивному розвитку порталів сприяє ряд програмних продуктів (портальні рішення), що дозволяють об'єднати в єдиний простір інформацію з різних джерел. Такі рішення пов'язані, зокрема, з:
    технологією єдиного входу (Single Sіgn On), коли користувач переходить із одного розділу порталу в іншій без повторної авторизації;
    організацією передачі даних між різними застосунками, задіяними користувачем у ході роботи на порталі;
    тощо.

    Слово «портал» пришло во Всемирную Сеть из архитектуры и означает оно «главный вход». Имеется в виду веб-сайт, с которого пользователь постоянно начинает свою деятельность в Интернет, и который он (пользователь) делает стартовой страницей своего веб-браузера.

    Веб-сервисы, информационное наполнение сайта (контент), ссылки на другие веб-сайты и прочие необходимые составляющие сочетаются в веб-портале с максимальным удобством для очень большого числа посетителей. Основная идея работы портала — создание критической, т. е. невероятно большой, массы сервисов, чтобы можно было привлечь к себе такое количество пользователей, которое будет постоянно обновляться и восполняться без всяких трат на рекламу, поскольку посещаемость будет расти сама.
    Иными словами, интернет-портал — это популярный веб-сайт с большим количеством предоставляемых услуг и сервисов, посещаемый большим количеством пользователей. Большинство веб-порталов построено вокруг поисковых машин и каталогов. Порталов довольно немного — на каждом уровне (глобальном, национальном, региональном) их количество обычно измеряется единицами.

    Чем может быть полезно создание интернет-портала?
    На данный момент само слово «портал» является невероятно модным, поэтому его часто употребляют, даже в неуместных случаях, не заботясь об истинном смысле, вкладываемом в это понятие и о том, соответствует ли масштаб конкретного интернет-ресурса масштабу Интернет-портала. Иногда сайты, предназначенные для широкой аудитории, называют «горизонтальными» порталами, а тематические — «вертикальными» порталами.

    Интернет-портал наиболее хорош для крупных компаний, которые желают извлечь максимальную прибыль из своего сайта. Созданный качественный веб-сайт – портал должен обладать:
    оригинальным, сбалансированным веб-дизайном;
    достаточным объемом информации, не перегружающей страницы;
    удобным интерфейсом.

    Класифікація по спеціалізації інформації

    Горизонтальний портал (General portal)
    Горизонтальний портал (або універсальний портал, портал загального характеру) — це портал, що охоплює багато тематик, представляє набір сервісів (які обслуговують, по можливості, всі теми) й орієнтований на максимально широку аудиторію, на максимальне охоплення її інтересів. Найбільш відомі горизонтальні портали (по секторах Інтернету) — Yahoo! (англомовний), Яndex, Mail.ru (обидва — російськомовний), Ukr.net (україномовний).
    Такі портали, як правило, сполучають у собі різноманітні функції, пропонують різноплановий вміст (контент) і різноманітні сервіси (новинні, фінансові, розважальні, ігрові тощо).

    Вертикальний портал (Vertіcal portal), портал-ніша (Nіche portal)
    Вертикальний портал — це портал вузької тематичної спрямованості, що надає різні сервіси для користувачів мережі по певних інтересах і орієнтований на повне охоплення тематики або галузі діяльності.
    Якщо тематика вертикального порталу досить цікава, довкола нього може скластися так звана «спільнота» (community) — більш-менш постійна група осіб, що, наприклад, систематично спілкуються між собою в чаті такого порталу.

    Змішаний портал (Blended portal)
    Змішаний портал — портал, що сполучає в собі функції електронної торгівлі та класичні довідкові сервіси. Прикладами таких порталів є інтернет-магазини. Також змішаними порталами вважаються такі вертикальні портали, які починають займатися бізнесом у своїх спеціалізованих розділах.
    Класифікація по спрямованості на користувачів

    Публічний портал
    Корпоративний портал (Corporate portal, Enterprise portal)
    Корпоративний портал — сукупність інформаційних систем і баз даних підприємства, організації чи установи, представлена в мережі Інтернет.
    Корпоративний портал надає співробітникам компанії (її постійним партнерам) суворо персоніфікований вхід у її автоматизовану систему управління (інформаційну систему підготовки прийняття рішень, експертну систему, систему спільної роботи, систему управління бізнесами-процесами тощо).

    Джерело: http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BB
    Категорія: Тема 1. | Додав: Dron_ckm (04.12.2011)
    Переглядів: 3643 | Теги: Портал, класифікація порталів, інтернет-портал | Рейтинг: 0.0/0