Чт
28.03.2024
17:32
Категорії розділу
Тема 1. [47]
Характеристика сучасних юридичних інформаційних систем і технологій
Тема 2. [17]
Інформаційне забезпечення юридичної інформаційної системи
Тема 3. [13]
Технології захисту інформації
Тема 4. [9]
Системи автоматизації ділових процесів та управління документами. Електронна комерція
Тема 5. [7]
Інтелектуальні інформаційні системи в юридичній діяльності
Тема 6. [8]
Правові інформаційно-пошукові системи
Тема 7. [9]
Інформаційні системи законодавчих органів
Тема 8. [8]
Інформаційні системи Міністерства юстиції України
Тема 9. [14]
Інформаційні системи органів судової влади, прокуратури, судової експертизи
Тема 10. [13]
Інформаційні системи Міністерства внутрішніх справ України
Пошук по сайту
Друзі сайту
  • Курсові,практичні,реферати майже на шару
  • Практичні,контрольні,дипломи задарма
  • Створити сайт

  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Форма входу
    Навчальні матеріали
    Головна » Статті » Комп’ютерні технології в юридичній діяльності » Тема 9.

    9.11. Інформаційні взаємозв’язки органів прокуратури України з іншими державними органами.

    Тема 9. Інформаційні системи органів судової влади, прокуратури, експертизи
    Корпоративна інформаційна системи органів прокуратури
    Інформаційні взаємозвязки органів прокуратури України з іншими державними органами

    Інформаційна система органів прокуратури у цілому має забезпечувати виконання таких завдань:

    –              розслідування постійно зростаючої кількості кримінальних справ (аналіз великої кількості аналогічних злочинів, груп осіб і т. ін.);

    –              підвищення інтенсивності нагляду за законністю в органах внутрішніх справ та інших органах, які ведуть боротьбу зі злочинністю та іншими правопорушеннями і розслідують діяння, що містять ознаки злочину;

    –              нагляд за судовими постановами з кримінальних, цивільних і господарських справ;

    –              проведення систематичних перевірок великого обсягу нормативного матеріалу, що видається органами влади і управління.

    Виходячи з цього, можна визначити такі задачі автомати-
    зації:

    –              ведення слідства, облікових даних на звинувачуваних, підозрюваних, свідків, даних про проведення експертиз, відомостей про передачу матеріалів до суду і результати розгляду справ у суді;

    –              ведення матеріалів про інциденти, кримінальні справи;

    –              контроль за термінами слідства і термінами утримання під вартою;

    –              ведення бази даних кореспонденції, що надходить;

    –              контроль виконання скарг, заяв і окремих доручень;

    –              ведення бази даних вихідної кореспонденції;

                  реєстрація і систематизація даних про осіб, які звертаються в прокуратуру, а також про осіб, які є предметом її розгляду.

    Зокрема, база даних з карного правосуддя має містити:

    –              деталі всіх зареєстрованих злочинів, дані про осіб, яких звинувачено у злочинах, і наступні рішення про судові переслідування, вжиття або невжиття заходів;

    –              деталі справ, що знаходяться в судах, із взаємними посиланнями на злочини та осіб, що проходять по справах;

    –              деталі справ, одержаних прокурорами, з інформацією про зміни в деталях обвинувачення і рішеннями про те, чи слід починати розслідування та про час, необхідний для підготовки справи до слухання у суді;

    –              рішення, прийняті судами з кожної справи (для кожного злочину та звинувачуваного) зі встановленими взаємозв’язками;

    –              дані про ув’язнених (щойно заарештованих і кількість осіб, що утримуються) і звільнення до/після суду;

    –              дані про терміни покарання для засуджених і фактичний час, проведений ними під вартою;

    –              рішення судів про умовне звільнення;

    –              реакцію установ, відповідальних за умовний осуд і суспільні роботи (зроблені рекомендації, взяті до уваги чинники і т. ін.);

    –              дані про осіб, які відбувають термін покарання;

    –              дані про притягнення до суспільних робіт, про порушення, що мали місце і т. ін., а також інформацію про кількість поточних справ;

    –              дані про виплати, накладення судами штрафів і відшкодувань;

                  дані про апеляції щодо перегляду судових рішень і вжитих у зв’язку з цим заходів.

    Архів кримінальних справ має містити:

    –              відомості про зареєстрованих небезпечних злочинців та їх засудження;

    –              деталі злочинів і вироків;

    –              деталі місць вчинення злочинів, про служби, що виконали арешти, і суд, який виніс вирок;

    –              деталі інших злочинів, які було взято до уваги;

                  в деяких випадках, деталі поводження злочинців.

     

    У такій системі може бути і ряд реєстрів, які не мають безпосереднього відношення до кримінальної справи:

    –              викрадених транспортних засобів;

    –              осіб, які зниклі безвісті;

    –              нерозкритих злочинів;

    –              викраденої власності (крім транспортних засобів);

    –              наркоманів;

    –              незапитаної власності;

                  розшукуваних злочинців.

    На різних рівнях прокуратури щойно наведені задачі вирішуються за допомогою сукупності інформаційних систем, типовий перелік яких можна сформувати наступним чином.

    ІС міських (районних) прокуратур:

    1)      нагляду за виконанням законів під час проведення поперед­нього слідства і дізнання:

    –              нагляду за розглядом заяв і повідомлень про заподіяні злочини;

    –              нагляду за обґрунтованістю відмов у порушенні карної справи;

    –              нагляду за виконанням законів при проведенні попереднього слідства і дізнання;

    –              оброблення даних про роботу прокурора з нагляду за слідством і дізнанням;

    2)  оброблення даних про демографію, економіку, культуру та побут («Соціальна статистика»);

    3)     нагляду за законністю судових постанов за карними справа­ми («Судовий нагляд»);

    4)     нагляду за виконанням законів стосовно неповнолітніх («Неповнолітні»);

    5)     оброблення даних про скарги («Скарга»);

    6)     оброблення інформації, що проходить через канцелярію прокуратури («Канцелярія»).

    В обласних прокуратурах створюються такі ІС:

    1)   нагляду за виконанням законів під час проведення слідства і дізнання:

    –              оброблення інформації по карних справах з продовженими строками слідства або утримання під вартою («Строки»);

    –              оброблення інформації по карних справах щодо злочинів, заподіяних злочинними угрупуваннями («Організована злочинність»);

    –              оброблення інформації про демографію, економіку, культуру та побут («Соціальна статистика»);

    2)   нагляду за законністю судових постанов з карних справ;

    3)   організаційного забезпечення, статистики та контролю:

    –  оброблення даних про виконання плану та позапланових завдань («План»);

    –   оброблення даних про виконання рішень колегії та оператив­них нарад («Рішення»);

    –   оброблення даних про документи, виконання яких узято на контроль («Документ»);

    –   оброблення даних про листи, скарги та заяви громадян, які взято на контроль («Скарга»);

    –   оброблення даних про публікації у пресі («Публікація»);

    –    оброблення даних про контрольні перевірки («Перевірка»);

    4)  оброблення даних про кадровий склад органів прокуратури:

    –    персонального обліку кадрів («Кадри»);

    –  контролю за своєчасним атестуванням співробітників прокуратури і реалізації результатів їх проведення («Атестація»);

    –    контролю за своєчасним присвоєнням класних чинів («Клас­ність»);

    – оброблення статистичної інформації про рух кадрів в органах прокуратури;

    5)    оброблення статистичної інформації органів прокуратури.

    ІС забезпечення розслідування злочинів:

    1) інформаційного забезпечення розслідування карних справ про масові безпорядки на міжнаціональній основі;

    2) інформаційного забезпечення розслідування порушень правил безпеки руху на залізничному транспорті;

    3) інформаційного забезпечення розслідування порушень правил безпеки руху на морському транспорті;

    4)   інформаційного забезпечення розслідування навмисних злочинів, заподіяних:

    –    на сексуальному підґрунті;

    –     з розбійними нападами на житло;

    –     з метою заволодіння автотранспортом;

    – розслідування навмисних вбивств, які мають схожі криміналістичні характеристики.

    Завдяки локальним комп’ютерним мережам в органах прокуратури України вже стало можливим використання:

    – мережного варіанта комп’ютерної правової бібліотеки «ЗАКОН» інформаційно-аналітичного центру «Ліга»;

    –  мережного варіанта комп’ютерної інформаційно-пошукової правової бази «ЗАКОНОДАВСТВО» Секретаріату Верховної Ради України;

    –     мережного варіанта оброблення статистичної звітності;

    –     мережного варіанта оброблення карток по скаргах;

    –  мережного варіанта пакета прикладних бухгалтерських програм «1С-Бухгалтерія»;

         мережного варіанта документообігу міжнародно-правового управління (у Генеральній прокуратурі України).

    Впровадження в експлуатацію систем електронного модемного зв’язку надало можливість вирішити такі прикладні задачі:

    – щотижневе оновлення даних комп’ютерної інформаційно-пошукової правової бази «ЗАКОНОДАВСТВО» у прокуратурах обласного рівня;

    –   збирання даних місячної статистичної звітності в органах прокуратури;

    –   обмін інформаційними посилками з прокуратурами обласного рівня;

    – обмін інформаційними посилками з центральними органами влади України.

     



    Джерело: http://litr.at.ua/_ld/0/89_Denisova_book.rar
    Категорія: Тема 9. | Додав: ice__baby_666 (14.12.2011)
    Переглядів: 2505 | Теги: Система, інформація, експертиза, прокуратура, органи | Рейтинг: 0.0/0